اقتصاد خلاق در ایران

17,000 تومان

امتیاز دهی

اقتصاد خلاق در ایران

  • توضیحات کتاب
  • نظرات

بازار صنایع دستی به عنوان بخشی از بازار صنایع فرهنگی[1](صنایع خلاق[2]) به دلیل وابستگی متقابل به آن صنایع و تأثیرپذیری از سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و وضعیت اقتصادی کشور و جهان، با صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) ارتباط متقابل داشته و بهبود آن در گرو بهبود وضعیت صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) می‌باشد. از این رو رشد و توسعه بازار صنایع دستی در گرو رشد و توسعه اقتصاد داخلی و بین‌المللی می‌باشد. باید به این مهم توجه کنیم که صنایع دستی و به طور کلی صنایع فرهنگی هر کشور به دلیل عقبه تاریخی، مذهبی و حتی سیاسی کشور متفاوت از کشورهای دیگر است. همین خصوصیات باعث شده است که اولاً قدرت رقابت پذیری بالایی داشته باشد، ثانیاً به دلیل کاربر بودن آن و نیاز اندک به سرمایه، در سند چشم انداز بسیاری از کشورهای موفق دنیا، صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) محور توسعه قرار گیرد. به ویژه آنکه در عصر کنونی با توجه به جهانی شدن اقتصاد کشورها و تأثیرپذیری آن‌ها از یکدیگر، صنایع فرهنگی(صنایع خلاق) به دلیل متکی بودن به پتانسیل‌های داخلی از دنیای بیرون تأثیرپذیری کمتری داشته است، فلذا نقش مهمی در توسعه پایدار هر کشور ایفا می‌کند.



[1]- Cultural industries

[2]- Creative industries


اطلاعات بیشتر

موضوع:
شابک:
978-600-7446-03-4
تعداد صفحات:
152 صفحه
نوبت چاپ:
اول
سال چاپ:
1394